Νέο Blog


Αποθηκεύστε αυτήν την διεύθυνση.

Από το φθινόπωρο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του ένα ολοκαίνουργιο blog για τα μη προβεβλημένα πολιτιστικά δρώμενα της Αθήνας και όχι μόνο.

Με αποκλειστικές παρουσιάσεις, συνεντεύξεις και πολλά άλλα.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μας συμπληρώνοντας την φόρμα στο τέλος της σελίδας.

Η μελέτη -που αφορούσε παιδιά δύο μηνών έως τεσσάρων ετών- διαπίστωσε ότι για κάθε ώρα που η τηλεόραση μένει ανοικτή, με ανοικτό τον ήχο της, σε ένα σπίτι με μικρά παιδιά, αυτά ακούνε 500 έως 1.000 λέξεις λιγότερες από τους ενήλικες (γονείς κ.α.).

«Οι ενήλικες χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 941 λέξεις την ώρα. Σύμφωνα με τη μελέτη οι λέξεις των ενηλίκων σχεδόν εξαφανίζονται πλήρως, όταν το παιδί ακούει την τηλεόραση, πράγμα που πιθανώς εξηγεί την καθυστερημένη ανάπτυξη της γλώσσας στα παιδιά», δήλωσε ο Χρηστάκης.

Το πείραμα της ομάδας του Χρηστάκη διαπίστωσε ότι η σοβαρή μείωση του λεξιλογίου των παιδιών δεν συμβαίνει μόνο όταν παρακολουθούν τηλεόραση, αλλά και όταν η τηλεόραση είναι απλώς αναμμένη.

Τα παιδιά φορούσαν ειδικές ηλεκτρονικές συσκευές που κατέγραφαν συνεχώς όλη τη μέρα κάθε τι που έλεγαν και άκουγαν επί 12 - 16 ώρες. Οι αναλύσεις των ψηφιακών καταγραφών, στη συνέχεια, έδειξαν ότι κάθε ώρα πρόσθετης τηλεόρασης συνδεόταν με μείωση 770 λέξεων που άκουγε το παιδί από τους ενήλικους. Μειωμένες ήταν επίσης οι λέξεις που έλεγε το παιδί, καθώς και αυτές που αντάλλασσε σε συνομιλίες με τους γύρω του.

Με δεδομένο ότι πολλά νοικοκυριά σε όλο τον κόσμο έχουν συνεχώς αναμμένη την τηλεόραση από το πρωί (στις ΗΠΑ π.χ. υπολογίζεται ότι αυτό κάνει το 30%), ακόμα και χωρίς κανείς μέσα στο σπίτι να την παρακολουθεί, ο Χρηστάκης εξέπεμπε σήμα κινδύνου για τις επιπτώσεις στην επόμενη γενιά ενηλίκων.
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ / edugate
Επιστροφή

Επικοινωνήστε μαζί μας